Hjem >

Foredragsholdere >

Gunn Karin Gjul

Statssekretær i Kommunal- og distriktsdepartementet

Infrastruktur som bærebjelke for velferdsstaten

Utbygging, forvaltning og vedlikehold av kritisk infrastruktur har vist seg å ikke være optimal. Bredbånd sidestilles nå med vann, vei og strøm. Vi utfordrer myndighetene til å svare på hvordan dette kan forvaltes slik at den er så robust som mulig, som den kritiske infrastrukturen det faktisk skal være – for norske innbyggere og bedrifter.

Gunn Karin Gjul er statssekretær med ansvar for digitalisering og elektronisk kommunikasjon i Kommunal- og distriktsdepartementet. Hun er utdannet jurist fra Universitetet i Oslo. Gjul har tidligere sittet på Stortinget i 20 år og representert Arbeiderpartiet. I perioden 2014-2021 var Gjul medlem av kollegiet i Riksrevisjonen. Før hun ble utnevnt til statssekretær hadde Gjul en ledende stilling i Fagforbundet. Gunn-Karin har i en periode også vært fungerende minister for kommunal- og distriktsministeren.

Om konferansen

Fiber – en del av Norges infrastruktur

På Årets FiberMagi vil vi se på sammenhengen mellom de forskjellige typene kritisk infrastruktur. Hvordan de påvirker livene våre – både hver for seg og samlet.

16 mars 2023

Registrering fra 09:00

Programmet starter 11:00

Flere av våre foredragsholdere

Takk for din påmelding!

En bekreftelse er sendt til deg på e-post.