Fibermagi 2021

FIBER-magi: 26. november 2020
2 timers kompakt LIVE STREAMET konferanse

Fiberforening.no inviterte til konferansen “FIBER-magi” den 26. november som en hel-digital konferanse. Vi komprimerte programmet til den opprinnelige fysiske heldags-konferansen til et streamingvennlig produkt med 10 minutters innlegg fra hver foredragsholder.

Hovedtema på konferansen var magien som utspilte seg når corona slo innover landet med intens bruk av teknologi og fiberinfrastruktur for å holde Norge åpent. Dessuten viste Fiberforening.no frem sitt Robust Fiber/best practice prosjekt for en fiberleveranse fra A-Å i Norge.

Foredragsholderne spente fra skolerektor Anton Rygg som fortalte hvordan skolen holdt oppe ved hjelp av teknologi, statssekretær Paul ChaffeyOle Edvard Pedersen fra Fortum Fiber, Torgeir Waterhouse og Salvador Baille til super coach Gyrid Beck Solberg som snakket om hva den teknologiske omstillingen krever av oss vanlige dødelige. Dessuten var Norges beste foredragsholder de siste 2 årene, Erik Norman Hansen, på plakaten. Vi hadde også gleden av å introdusere Aksel Kolstad direkte fra Carnegie Hall som konsertpianist, entertainer og dagens konferansier.

Konferansen kommer tilbake høsten 2021 – forhåpentligvis som en fysisk konferanse.

Se filmen med highlights fra konferansen over:

Del 1: Foredrag - kl 09:00

Første del er en blanding av politikere, rektorer og bransjefolk. Felles er at alle gjennom sine jobber har kjent på behovet for å utnytte teknologi i Corona-tiden.

Fiberforening.no / Jørn Slåtten – Endelig en fiberstandard i Norge

Fíberforening.no forteller om Best Practice prosjektet som har resultert i Robust Fiber for Norge basert på det meget vellykkede prosjektet med samme navn i Sverige. Versjon 1 av den Norske versjonen er jobbet ut av et samlet medlemskorps og klargjort for Norge. Foreningen gleder seg masse til å vise dette til resten av bransjen.

Pause –  kl 09:55
Fyll opp Kaffe-koppen før vil setter i gang med del 2

Torgeir Waterhouse – Vi kunne ikke stå igjen på perrongen

Torgeir Andrew Waterhouse starter ballet med foredrag om hvordan vi var prisgitt teknologien til å komme igjennom og deretter komme oss på beina igjen etter unntakstilstanden vi har opplevd i 2020.

FB-1200x12004-1

Torgeir Waterhouse – Vi kunne ikke stå igjen på perrongen

FB-1200x12004-1

Inkluderer link til streaming av konferanse med alle foredrag.

• 1 deltaker: kr. 2.990,-
  • 3 – 5 deltakere: kr. 2.790,- pr pers