FIBER-magi 2020: 9.00 – 11.00
MERK ENDRING:2 timers kompakt LIVE STREAMET konferanse

Fiberforening.no har gleden av å invitere til konferansen “FIBER-magi” den 26. november som en hel-digital konferanse. Vi har komprimert programmet til å være digital- og streamingvennlig med 10 minutters innlegg fra hver foredragsholder.

Hovedtema på konferansen er magien som utspilte seg i vinter med intens bruk av teknologi og fiberinfrastruktur for å holde Norge åpent. Dessuten vil Fiberforening.no vise frem sitt Robust Fiber/best practice prosjekt for en fiberleveranse fra A-Å i Norge.

Foredragsholderne spenner fra skolerektor Anton Rygg som forteller hvordan skolen holdt oppe ved hjelp av teknologi, statssekretær Paul Chaffey, Ole Edvard Pedersen fra Fortum Fiber, Torgeir Waterhouse og Salvador Baille til super coach Gyrid Beck Solberg som snakker om hva den teknologiske omstillingen krever av oss vanlige dødelige. Dessuten er Norges beste foredragsholder de siste 2 årene, Erik Norman Hansen, på plakaten. Vi har også gleden av å introdusere Aksel Kolstad direkte fra Carnegie Hall som konsertpianist, entertainer og dagens konferansier.

MELD DEG PÅ

DEL 1; FOREDRAG: Kl 9.00
Første del er en blanding av politikere, rektorer og bransjefolk. Felles er at alle gjennom sine jobber har kjent på behovet for å utnytte teknologi i Corona-tiden.

Fiberforening.no / Jørn Slåtten – Endelig en fiberstandard i Norge
Fíberforening.no forteller om Best Practice prosjektet som har resultert i Robust Fiber for Norge basert på det meget vellykkede prosjektet med samme navn i Sverige. Versjon 1 av den Norske versjonen er jobbet ut av et samlet medlemskorps og klargjort for Norge. Foreningen gleder seg masse til å vise dette til resten av bransjen.

Fortum Fiber/ Ole Edvard Pedersen – Mørk fiber; mer viktig enn noen gang
Tilbudet av god mørk fiber har lenge vært for dårlig. Fortum Fiber forteller om sin plan og reise i Norge for å gjøre noe med dette. Hør innlegget til Administrende Direktør Ole Edvard Pedersen på Fiber Magi.

KMD/ Paul Chaffey – Bredbåndet reddet Norge
Statssekretær Chaffey i Kommunal-og moderniseringsdepartementet forteller om sine tanker om hvor essensielt jobben som allerede var lagt ned innen teknologi og fiber-infrastruktur var for å komme oss gjennom corona krisen – samt viktigheten av å fullføre jobben.

Rektor Anton Rygg – Skolen reddet av teknologi
Rektor Anton Rygg ved Munkerud Skole i Oslo forteller hvordan skolen snudde seg rundt for å gi elevene et fullverdig skoletilbud vinteren 2020 og hvor avgjørende teknologi og infrastruktur var for å realisere dette.

PAUSE; KL .9.55
Fyll opp Kaffe-koppen før vil setter i gang med del 2

DEL 2; MIDLERTIDIG STENGT – MEN ÅPENT: Kl 10.00
I Del 2 av konferansen introduseres konseptet “midlertidig stengt – men åpent” som handler om hvordan vi omfavnet endring og teknologi i corona-tiden og akselerasjonen av digitaliseringen dette har medført.

Profesjonelt presentert der alle foredragene bygger på hverandre og pakket inn som et “show”. Det hele ledes av en konferansier som også fyller Carnegie hall som pianist og entertainer. Som et helt nytt konsept har vi gleden av presentere de fantastisk foredragsholderne:

Torgeir Waterhouse – Vi kunne ikke stå igjen på perrongen
Torgeir Andrew Waterhouse starter ballet med foredrag om hvordan vi var prisgitt teknologien til å komme igjennom og deretter komme oss på beina igjen etter unntakstilstanden vi har opplevd i 2020.

Gyrid Beck Solberg- Det startet med deg
Super-coach og motivator Gyrid Beck Solberg holder foredrag om at endringen for å utnytte teknologien i en verden i endring starter med DEG.

Eirik Norman Hansen – Det teknologiske havet av muligheter var løsningen (venter på bekreftelse)
Eirik holder foredrag om de endeløse mulighetene som ligger i teknologien. At teknologien er fantastiske verktøy som gjør at vi mennesker kan skape enda bedre resultater. Eirik er kåret til Norges beste foredragsholder de siste to årene.

Salvador Baille – Bare teknologi kan redde din økonomi

Salvador Baille samler trådene og gir oss svar på hvordan Norge, Oslo, Førde og Ola Nordmann skal få en økonomisk oppside av å ta endring og teknologien med seg videre i tiden fremover for å skape konkurransefortrinn.

Aksel Kolstad – drar trådene sammen.
«Midlertidig stengt – men åpent» om å omfavne endring og teknologi i denne verden i endring ledes av konferansier Aksel Kolstad – et oppkomme av energi og en pianist som fyller Carnegie Hall.

PRISER
Inkluderer link til streaming av konferanse med alle foredrag

• Veiledende: 1000,- / billett
    • KAMPANJE: 2 personer; 750,- / billett  (1.500 totalt)
  • Medlemmer: 500,- / billett
    • KAMPANJE: 2 personer; kr: 400,- / billett  (800 totalt)

Kampanje gjelder fra og med: 20. november – faktura bli tilsendt per e-post.

OM BRUK AV GAMLE BILLETTER
Alle kjøpte billetter til den opprinnelige fysiske konferansen kan brukes på digital-konferansen og vil inkludere flere deltakere per kjøpte billett. Det blir sendt ut separat e-post om dette til alle som har kjøpt slike billetter.

Jørn Slåtten  – Formann Fiberforening.no
jorn@fiberforening.no / 98 23 93 12